Mijn Expertise
De switch van fashion & lifestyle naar het mooie product thee is een evolutie geweest. Van een klein zaadje dat werd geplant door het lezen van het boek Ikigai, de Japanse geheimen voor een lang, gezond en gelukkig leven, tot aan de stap naar zelfstandige thee specialist. Hier is een leerzame periode van 13 jaar in commerciële jobs aan vooraf gegaan. Op deze pagina lees je hier meer over.
Werkervaring – bedrijfsleven
Na het behalen van mijn Fashion Business degree aan TMO Modemanagement in Doorn, ben ik werkzaam geweest in fashion retail. Vanaf de inkopers ‘kant van de tafel’, raakte ik benieuwd naar de andere kant, die van de account- , en later, salesmanager. Bij PVH Corp. leerde ik als ambassadeur van een merk, in dit geval Tommy Hilfiger, vraag en aanbod bij elkaar te brengen op een manier die aansluit bij de positionering van het merk en retailers.
Aangezien ik nogal leergierig ben aangelegd, heb ik de kans die na vier jaar op mijn pad kwam met beiden handen aangegrepen: de stap naar fashion & lifestyle ecommerce. Bij Vente-Exclusive, nu VeePee, heb ik in zeven jaar tijd mijn kennis enorm verbreed als het gaat om online merken positioneren op een B2C platform.
Vanuit de rol van Key Account Manager was ik verantwoordelijk voor het bouwen van partnerships met nieuwe merken alsook optimaliseren van bestaande met als doel een zo gunstig mogelijk resultaat behalen door de verkoop van hun collecties. Ook het helpen vergroten van naamsbekendheid en versterken van merkbeleving waren belangrijke doelen.
Werkervaring – theesommelier
Nieuw theemerk ontwikkelen 2021-heden
Vanaf het begin een hoog segment thee-concept mee uitdenken wat uiteindelijk leidt tot spraakmakende producten met een webshop die in de startblokken staat. Klaar om de markt van losse kwaliteitsthee te veroveren. Bij dit nieuwe luxe losse thee merk is over ieder aspect nagedacht. Alles uitgewerkt aan de hand van diverse onderzoeken en analyses en met een duidelijke project planning zodat de juiste dingen op de juiste momenten gegaan worden.
Voor een zeer ervaren ondernemer in de koffie & thee branche mag ik meehelpen aan het ontwikkelen van dit nieuwe theemerk. Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan het gereed krijgen van de producten, ook de livegang van de webshop komt steeds dichterbij. Binnenkort meer!
Key Account manager B2B – 2020
Op het hoofdkantoor van Simon Lévelt in Haarlem heb ik in 2020 mij voor een jaar volledig kunnen onderdompelen in de commerciële wereld van thee & koffie. Dit was mijn eerste stap van de fashion & lifestyle branche naar voeding. Deze kennismaking heeft mij geholpen meer richting te geven aan welke rol thee op professioneel vlak zou kunnen spelen. Toen is het balletje gaan rollen om als zelfstandige te gaan werken.
Unieke thee melange – 2019-2020
Een eigen thee blend die 100% aansluit bij jouw horecaconcept. Dit versterkt jouw onderscheidend vermogen ten opzichte van de markt en ondersteunt de authenticiteit die je wilt uitdragen naar je klant. Hij ervaart bij het drinken van de thee een energie en beleving die synergie vormen met de gerechten, uitstraling van de ruimte en oprechte gastvrijheid van het team.
Voor PLENTY Den Haag, een fijne ontbijt- en lunchplek voor specialty koffie met volledige plantaardige keuken, mocht ik diverse recepten voor melanges ontwikkelen, waaronder de PLENTY huisblend. Sinds de opening in mei 2019 is deze zachte en verfrissende thee niet meer van de menukaart af te denken.
Adviseren compleet theeconcept – 2019
Losse thee met een totaal beleving serveren in je horeca-onderneming kent verschillende aspecten. Naast de keuze voor de thee zijn het servies en de bijbehorende accessoires minstens zo belangrijk om tot een compleet theeconcept te komen waar je klant voor terug komt. Wanneer alle benodigdheden om thee te zetten en serveren, klaar staan voor gebruik, is het belangrijk om tijd te nemen voor het trainen van het team. Wanneer zij enthousiast en getraind zijn, is er niks meer wat een unieke beleving van jouw klant in de weg kan staan.
Voor PLENTY Den Haag, een fijne ontbijt- en lunchplek voor specialty koffie met volledige plantaardige keuken, mocht ik helpen hun losse thee concept te ontwikkelen. Van de samenstelling van de theekaart en de adviesprijzen tot de wijze van serveren, over alles is nagedacht. Vanaf de opening in mei 2019 speelt thee een belangrijke rol binnen het totaalconcept, zowel marge-technisch maar ook qua beleving.
Neem vrijblijvend contact op als je meer wilt weten over mijn ervaring of specifieke afgeronde of lopende thee projecten. Ik vertel je hier graag meer over.